Grusgropen

Varit ute vid grusgropen idag o tränat sök + styrketräning med hundarna.
Gick riktigt bra! Dennis var supertaggad å rusade ut i skogen för att leta reda på föremålen jag lagt ut! Han gör bara mer o mer framsteg!

Sedan var det Isas tur o det gick också riktigt bra! Hon söker av området väldigt fint o när hon hittade dummiesen sprang hon med en väldig fart in till mig!! :) Det jag behöver träna på med båda hundarna är att inte släppa föremålet och allra helst sätta sig fot vid överlämnandet. Blir en svår nöt att knäcka men det är ju utmaningar som är roliga..! åtminstone när man ser framstegen :)

Väl på väg hem, blev jag stoppd ute vid stora vägen av en stackars kille vars hund försvunnit på morgonen.. usch stackarn, han var ritktigt orolig.. Gav honom rådet att hålla sig kvar vid området där hunden försvunnit (hemma), för att hunden troligtvis kommer att komma tillbaka, å så får Madde kontakta killen, utifall att hon har fler råd, eller kan ge sig ut å spåra reda på hunden..

Hoppas han får tag på sin lilla jakthund...!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0