Lydnadstävling

Hmm.. Ska börja blogga igen för att hålla koll på träning/tävling. Tävling i Eskilstuna idag med Dennis. Jag ska nog endast tävla kvällstid med mina hundar. De går inte bra på morgnarna. Han var så seg å okoncentrerad. Satte sig på platsen, hamnade bakom i fritt följ, nosade utanför rutan, satte sig ej på fjärren MEN fick 10på hopp över hinder! (Och inkallingen med). Efteråt så åkte vu hem till en vän å åt lunch å när vi kom tillbaka till eftermiddagstävlingen så var han mer pepp men inte som jag är van att se honom.. Gick efter mig på platsen när jag lämnade men la sig sen å låg hela platsen. Fick gräs i ögonen pga klippt men ej upplockat så han stannade i fria följet för att få bort det... Å lite seg där med.. Sprang i en lov till rutan å ställde sig fint: ok 8poäng. Hoppade av nån anledning inte förrän flera dk'n?! Å satte sig ej upp på fjärren... Suck... Men gladare än på morgonen iaf..
Tankar: samla upp gräset på gräsmattorna snälla! Tävla ej morgnar. Träningstävla mer!
Jag vet ju vad han kan, min gullehund!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0